social media

i have my reasons why i´m NOT at facebook or twitter. and if you pin my work on pinterest, please make sure to link it back to me by taking the button on my side: that will bring you to my board with all my art-links. thanks for respecting that.

i consider my blog to be my "artistic diary" - so i can recap what i made and which influences i got (exhibitions etc).

currently i try to publish frequently once in a week (tuesdays mostly)

People with a Google+ account: please leave a direct blog link, otherwise i can´t visit you.



Friday, November 23, 2012

christmas "shopping" (with the eyes only)

vor zwei wochen war ich wieder mal in münchen, und so lange noch etwas abstand zu weihnachten ist, kann man auf den weihnachtsmärkten der kaufhäuser meist auch gut fotografieren...
two weeks ago i was in munich to make some photos of christmas stuff...

man könnte den baum ausschließlich mit vögeln dekorieren:
you could easily decorate the tree with birds only:

oder vielleicht mit fledermäusen? wird allerdings ganz schön teuer, bei fast 13 € das stück...
or with bats - but quite expensive (13 € one bat)

gut, dass ich nix brauche... ich hab mir letztes jahr etliche alte pilze ersteigert, die waren nicht so teuer wie die fledermäuse, und auf die freu ich mich jetzt schon wieder...
how good i do not need any of these... i will happily use the old mushrooms i bought last year on ebay...

9 comments:

  1. ja.. ich brauch auch nichts ..GsD..hab mir vor Jahren mal Kugeln behäkelt (nicht lachen) und einiges hab ich ererbt ..und basta...

    wär ja noch schöner da Geld auszugeben...
    aber die Geschmäcker und Ohrfeigen sind GsD verschieden...
    andere verstehn uns wieder nicht, dass wir Geld in Stempeln und Farben anlegen!

    ReplyDelete
  2. Was für schöne weihnachtliche Eindrücke Johanna! Naja den Papageien würde ich nicht in meinen Baum hängen aber witzig find ich's schon ... bei anderen. *g* Habe im Laufe der Jahre mehr als genug Advents- und Baumschmuck zusammen gehortet, v.a. aus natürlichen Materialien. Da braucht frau absolut nichts mehr und es reizt mich auch nicht, ständig *Neues* haben zu müssen. Aber schauen und sich inspirieren lassen- das ist was Feines ... aber alles zu seiner Zeit!

    ReplyDelete
  3. Jetzt gibt´s immer mehr ungewöhnliche Weihnachtsbaumanhänger...aber die Fledermäuse sind ja schon fast wieder kultig...

    ReplyDelete
  4. Happy Friday, Johanna. I'd like that deer in the first collage, so beautiful. :) I can't believe Christmas is only 31 days away.
    Enjoy the weekend.

    ReplyDelete
  5. Schöne Augen-Shopping :) Gut, dass wir auch in diesem Jahr keinen Weihnachtsbaum aufstellen werden, ich schmücke wieder mein Stempelfass ;)

    ReplyDelete
  6. Wonderful window shopping. You certainly did well not to succumb to temptation, Johanna.
    Hope you have a good weekend.

    ReplyDelete
  7. Now that's the best kind of shopping, Johanna. You are so clever not to buy!

    ReplyDelete
  8. Herrlich, die Fledermäuse sind der Burner ;o)

    ReplyDelete
  9. Oh you lucky thing you Johanna...
    getting to visit München again someday is a dream for me (probably already mentioned I was born there)

    The clip on birds are always a fav of mine...these are quite special AND a bat...now that is interesting too!

    fa la la la la
    la la la laaaa

    catching up after being away
    oxo

    ReplyDelete

thank you so much for leaving a comment -
i really appreciate taking your time!

vielen dank, dass du dir zeit für einen kommentar nimmst! ich freue mich sehr darüber