social media

i have my reasons why i´m NOT at facebook or twitter. and if you pin my work on pinterest, please make sure to link it back to me by taking the button on my side: that will bring you to my board with all my art-links. thanks for respecting that.

i consider my blog to be my "artistic diary" - so i can recap what i made and which influences i got (exhibitions etc).

currently i try to publish frequently once in a week (tuesdays mostly)

People with a Google+ account: please leave a direct blog link, otherwise i can´t visit you.



Saturday, January 04, 2014

MiFoC Januar {Woche 1 - Licht}


two photos for manuela´s challenge "light":
the upper one is from autumn, with the sun reflected by the hornbeam;
the second one i made on new year´s day...

i don´t mind cold weather (though it is not yet here), but i easily get mad with dull and dreary days without sunlight. that´s why the last winter was so aweful - no sun for months. so i hope for a better one this year.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
bei manuela http://manus-mikrokosmos.blogspot.de/2014/01/mifoc-januar-woche-1-licht.html dreht sich diese woche alles um "licht".
das erste foto stammt noch vom herbst, als die sonne so schön auf die hainbuchen schien... das zweite ist vom mittwoch, dem neujahrstag.
dann hoffe ich mal, dass der winter dieses jahr nicht so trüb und deprimierend wird wie letztes jahr, bis jetzt siehts sonnenmäßig noch ganz gut aus.

12 comments:

  1. Ja, Du bringst wirklich Licht in mein Leben - danke, Johanna! Deine Fotos sind wieder mal so aussagekräftig! Bei dem Winterfoto gefällt mir ganz besonders, daß die Sonne von den Ästen umrahmt wird.
    Alles Liebe und einen sonnigen Sonntag, Manuela

    ReplyDelete
  2. Both photos are lovely, I especially like the first one with the bright green/yellow leaves against the dark.

    ReplyDelete
  3. wow - super schöne Fotos !!!
    LG Dagmar

    ReplyDelete
  4. Das sind wunderschöne Fotos, ganz besonders das aus dem Herbst gefällt mir sehr. Hier wechseln sich Sonne und Grau ab.

    ReplyDelete
  5. Mir gefällt das untere Bild besonders gut.
    Ist der kleine Großneffe schon geschlüpft!?

    ReplyDelete
  6. I love both but the bare branches are always a favorite of mine! xo

    ReplyDelete
  7. Zwei wunderschöne Fotos, Johanna. Wenn ich eins auswählen müsste, würde ich mich echt schwer tun.

    ReplyDelete
  8. Light does make everything look alot different along with the lack of it.

    As it happens I chose LIGHT as my little word of the year :)

    Beautiful photos!

    oxo

    ReplyDelete
  9. Ja, auch ich muss beim Thema LICHT unweigerlich an Sonnenlicht denken! Schöne Fotos - findet auch Ulrike. Ganz liebe Grüße

    ReplyDelete
  10. das sind zwei wunderschöne bilder,das untere ist mein favorit,da mir da so gut gefällt das das tolle sonnenlicht so schön durch die baumspitzen scheint,es ist so schön ruhig und friedlich.
    gefällt mir seehr.

    GLG Jeannette

    ReplyDelete
  11. Beide Fotos gefallen mir sehr. Das Herbstfoto weil es so schön leuchtet und das Neujahrsfoto weil es so schön blau ist. Im ersten Moment habe ich gedacht, dass es ein Nachtfoto ist.

    ReplyDelete
  12. These are beautiful - you have captured the light so well.

    ReplyDelete

thank you so much for leaving a comment -
i really appreciate taking your time!

vielen dank, dass du dir zeit für einen kommentar nimmst! ich freue mich sehr darüber