social media

i have my reasons why i´m NOT at facebook or twitter. and if you pin my work on pinterest, please make sure to link it back to me by taking the button on my side: that will bring you to my board with all my art-links. thanks for respecting that.

i consider my blog to be my "artistic diary" - so i can recap what i made and which influences i got (exhibitions etc).

currently i try to publish frequently once in a week (tuesdays mostly)

People with a Google+ account: please leave a direct blog link, otherwise i can´t visit you.



Wednesday, February 19, 2014

3-muses-challenge: out of bounds

the page is digitally created with one of my gazillion tree photos.
added an encaustic layer from nancy donaldson.
played with blending modes and other photoshop features.
final texture is from kim klassen (autumn burst)
bird: deviantscrap - TFS_WildBirds_Heron

17 comments:

  1. WOW ich finde ja den HG mit den blauen Bäumen schon so fantastisch, mit dem rausfliegenden Vogel ist es noch eine Steigerung.
    LG Anja

    ReplyDelete
  2. I LOVE that heron flying off into infinity! Beautiful work, Johanna!

    ReplyDelete
  3. Oh wow, Johanna, I'm with the heron making its bid for freedom. An absolutely fantastic piece, my friend.

    ReplyDelete
  4. Das ist mal wieder ein supertolles digitales Werk.

    ReplyDelete
  5. Wow, das sieht so stark aus, liebe Johanna!
    Ich will mir ja auch bald mal ein Tablet zulegen, ich glaube, da geht das etwas besser mit den digitalen Bildern, zumindest bilde ich mir das ein und gebrauche diese Argumentation als Rechtfertigung, warum ich ein Tablet brauche.... *lol*

    ReplyDelete
  6. Love these blue trees, great photo-editing Johanna.

    ReplyDelete
  7. Johanna, Du hast es echt drauf mit Deinen digitalen Kunstwerken! Suuuuuper schön der Baum! Diese Farben und Effekte, ich bin restlos begeistert!! ♥ Conny
    Piaroms Art Journaling

    ReplyDelete
  8. I love this! The bird flying out is wonderful.

    ReplyDelete
  9. Sehr mystisch! Gefällt mir sehr gut.
    Alles Liebe, Manuela

    ReplyDelete
  10. It is so beautiful, Johanna. I love your altered photo and how the bird is flying out of it.

    ReplyDelete
  11. How very cool Johanna!!!
    I have a thing for trees and BLUE trees are so very magical...this piece turned out super!
    oxo

    ReplyDelete
  12. Es ist doch einfach großartig, was man so alles digital kreieren kann, hier sieht man auf jeden Fall deinen Spaß am Spielen mit den Möglichkeiten.
    Inzwischen auch total angefixt - Ulrike

    ReplyDelete
  13. What a forward momentum!
    Really impressive dear Johanna! :)

    ReplyDelete

thank you so much for leaving a comment -
i really appreciate taking your time!

vielen dank, dass du dir zeit für einen kommentar nimmst! ich freue mich sehr darüber