social media

i have my reasons why i´m NOT at facebook or twitter. and if you pin my work on pinterest, please make sure to link it back to me by taking the button on my side: that will bring you to my board with all my art-links. thanks for respecting that.

i consider my blog to be my "artistic diary" - so i can recap what i made and which influences i got (exhibitions etc).

currently i try to publish frequently once in a week (tuesdays mostly)

People with a Google+ account: please leave a direct blog link, otherwise i can´t visit you.



Sunday, January 18, 2015

dada

 
 
ANNA and OTTO, two names you can read from both sides...
 
 
  

my first contact to dadaism was about thirty years ago, when i was at a Performance of kurt schwitters´ ursonate here in our small town. i enjoyed it so much!! and there is a direct relationship between Dadaism and fluxus, which i´m also fond of.
it would be shoreless to try to explain dadaism here, but you can find a lot browsing in the web.
 
i have some Dada-stamps, which i used on various papers or directly on the Acryl brayered Background. the White impressions are embossed. big Alpha from heindesign, small "hier öffnen" (=open here) stamp from stembello. numbers stamp custom made.
 
wer sich mit dem Dadaismus beschäftigen möchte, dem empfehle ich neben den Wikipedia links noch diese deutsche seite als kurze zusammenfassung: http://moonstruck8.beepworld.de/dada.htm
und natürlich ist es nicht verkehrt, dabei da-da-da von trio zu hören;) 
 
linking to ajj and moo mania&more

14 comments:

  1. Scrumptious art. Very good and creative. I remember the first time I saw a Dada was from a traveling exhibit at our local art museum. I read the blub on Dada that said it was thought the name came from a French dictionary, where the word meant hobby horse. Well, knowing how much I LOVE my rocking or hobby horses, I became enamored with the movement. You made me happy that you celebrated this movement in your art today, dear Johanna.

    ReplyDelete
  2. Ganz tolle Seiten. Ich liebe DADA und unterrichtete für eigene Zeit an der Kurt Schwitters Schule hier in Düsseldorf. Deine Journalseiten sind toll gemacht, und ich liebe die Stempeln auch! Danke für diesen sehr schönen Beutrag zu Art Journal Journey, und auch fürs Mitmachen bei Moo Mania & More. GLG, Valerie

    ReplyDelete
  3. Großartige Seiten sind das wieder, liebe Johanna.

    Danke für's Verlinken zu MOO-MANIA & MORE

    ReplyDelete
  4. Super schöne Seiten, Johanna. Die Farben sind einfach genial und mir gefallen die Stempel die du benutzt hast.
    Ich hätte nicht erwartet, dass Heindesign solche Stempel hat oder hatte.

    LG Gaby

    ReplyDelete
  5. Perfekt gespielt und DADA eine super Doppelseite gewidmet! Ich mag immer wenn Du alle verwendeten Utensilien zeigst..das ist wie wenn ich ein wenig dabei sein darf bei Deinen Arbeiten.
    Vielen Dank für's Zeigen bei Art Journal Journey und
    Moo Mania & More...
    einen schönen Sonntag wünsch ich DIr noch..
    bei uns hat es wieder Schnee.. ziemlich viel sogar, aber ich denke der bleibt auch wieder nicht lang liegen...zu warm!

    ReplyDelete
  6. Welch tolle Seiten! ... du hattest es ja schon angekündigt. DaDA ist ja auch genau meine Vorliebe. Wo hast du nur diesen tollen Dada Poststempel her?
    LG Ulrike

    ReplyDelete
  7. Interessante Ausführung. Toll, dass du die passenden Stempel dazu hast. Seiten gefallen mir sehr gut1
    LG
    Gabriele

    ReplyDelete
  8. Most fun Anna and Otto. Some of the painters I know. Like Kadinsky very much and some of the NY, USA artists who participated in the movement. Great spread. xox

    ReplyDelete
  9. Super gemacht, der Dada Stil ist so toll rausgekommen, 2 der Hainstempel hab ich sogar selbst, ab er ich glaube total vergessen. Ich schmeiss mich weg über der Hinweis auf Trio.
    LG Anja

    ReplyDelete
  10. das siegt toll aus und gefällt mir sehr vor nr allem die farben sind cool mit den weiß0en dada stempel.

    xxx Jeannette

    ReplyDelete
  11. HERRLICH, eine wunderschöne Doppelseite an der mir mal wieder alles gefällt. Wir haben in unserem Bekanntenkreis jetzt eine kleine Hannah.

    ReplyDelete
  12. Dada! :D

    (I can't create at the moment and post only old things, but I thank you a lot for your fidelity dear Johanna! :)

    ReplyDelete
  13. Großartig Johanna! Einfach großartig!

    ReplyDelete

thank you so much for leaving a comment -
i really appreciate taking your time!

vielen dank, dass du dir zeit für einen kommentar nimmst! ich freue mich sehr darüber