social media

i have my reasons why i´m NOT at facebook or twitter. and if you pin my work on pinterest, please make sure to link it back to me by taking the button on my side: that will bring you to my board with all my art-links. thanks for respecting that.

i consider my blog to be my "artistic diary" - so i can recap what i made and which influences i got (exhibitions etc).

currently i try to publish frequently once in a week (tuesdays mostly)

People with a Google+ account: please leave a direct blog link, otherwise i can´t visit you.



Tuesday, February 10, 2015

the other side of hieronymus bosch folder

 
i wanted the backside of the Folder to be matching the front, so i thought it would go fast, but some delays occured anyway...
 
i Chose this Picture from the calendar ( > ajj) and cut it out:
 
 
i thought i would emboss some stamps like on the frontside,
but:

actually i have no idea why it clamped, i think the organizing in my drawer was not too bad.
i reorganized it later anyway...
 

 
  here is an evidence my embossing stuff is not from the newest date...
 
 
i maybe should put back the leftovers of the powders more thoroughly,
but a few grains of blue could make the next embossing interesting...
(well, it really are very few;))
 
 

and a Little Piece of cheese Cloth like on the front of the Folder
 
 
glued the Picture down...
sewed along the sides and the pocket was done:
 
  
[and as always i only type in lower letters, but Blogger turns some into caps and i have not the least idea which direction this follows... just to make me look like an orthographic fool...]

16 comments:

  1. Sehr schön, Dein Bosch Folder ist toll geworden. Schubladen scheinen immer ein geheimes Leben zu führen, wer weiss was sie machen wenn wir nicht hinschauen? Ich sammle übriggeblieben EP in eine Extra Flasche, und nenne es 'Dirty Mix'. Danke fürs Mitmachen bei AJJ, GLG, Valerie

    ReplyDelete
  2. Boah das sieht toll aus jetzt dieser Bosch Folder!
    Oh mein Güte was hast Du viel Embossing Pulver...
    ich bin ein Heissembossmuffel ..,muss ich zugeben..ich mag das nicht gern machen... heute hab ich allerdings nicht nein sagen können, bei TEDI gab es Ranger Embossingpulver in Vlear, Schwarz und Gold zu je einem Euro..damit meine Sammlung doch wieder größer wird....lo, obwohl ich es nie verwende...
    ich stemple mit weisser Acrylfarbe, schwarzer Acrylfarbe ..und das sieht "fast" wie embosst aus...
    ja geb zu ist auch ne Kleckerei ... aber ist mir lieber..
    ich mag überhaupt nicht gern Pulverchen in Döschen..mit den Perfect Pearls steh ich auch auf Kriegsfuss...vielleicht hab ich ne Phobie..ich mag auch keinen Sand zwischen den Zehen und manche Leute lieben das Gefühl..
    das mit der Lade künnte von mir sein... hatte das schon so oft bei meinen Küchenlade..könnte jedesmal ausflippen..das dauert ewig bis man das wieder entriegelt hat!
    jetzt bin ich zu weit abgekommen vom Thema!
    Mir gefällt der Folder irre gut!

    Danke für einen weiteren tollen Beitrag für AJJ!

    ReplyDelete
  3. Again I really enjoyed your creative journey, the way the drawer stuck and the embossing adventures and the randomly unexpected caps (which I think makes your writings look rather charming but I can see that it might drive you nuts).
    And in the end a great result with a very strange and dreamlike image on a fascinatingly painted, stamped and embossed background.

    ReplyDelete
  4. Haha, Johanna, ist ja eine Geschichte, wie sie das Leben schreibt: Schubladen mit Eigenleben und Stempelkissen, die sich so langsam in ihre Einzelteile auflösen! Wow Deine Embosssammlung ist ja immens!! Wie wunderbar das fertige Stück aussieht! Alles passt perfekt zusammen und lädt einfach ein, genauer hinzuschauen! Perfekt :) Ich habe die letzte Zeit auch wieder mal embosst (heisst das so?) ich liebe es jedes mal und frage mich, wieso ich das nicht öfters mache! Ach ja Johanna, ich hab nun doch mal eine Frage: Ich weiss ja dass Du das Verlinken Deines Blogs nicht so magst, aber eben lese ich oben, dass man auf Pinterest pinnen könnte, wenn man zu Deinem Blog zurückverlinkt? Ist das neu? Ist mir bisher noch garnicht aufgefallen... ich würde Deine Bilder so gern zur MIM Pinterestsammlung zufügen...Jeder der das Bild doppelklickt landet ja automatisch auf Deinem Blog. ist es das was Du meinst? Liebe Grüsslies ♥ Conny Mix It Monthly

    ReplyDelete
  5. Gorgeous work Johana. Embossing is a pain for me but I find it fascinating!Love your art. It's delightful!

    ReplyDelete
  6. Zu den verrückten Bosch-Motiven passen deine expressiven Farben absolut klasse!
    Hi hi, eine tolle Idee, das Schubladen-Problem mal im Bild festzuhalten, denn das dürfte ja für jeden Sammler fast Tagesordnung sein...
    LG Ulrike

    ReplyDelete
  7. Die Rückseite ist klasse geworden, tolle Farben. Klemmende Schubladen :( Dinge, die man nicht wirklich haben muss :D

    ReplyDelete
  8. It looks fabulous!
    I am sure you are not the only crafter with a few stray grains in the wrong place ... it just makes the finished articles more special.

    ReplyDelete
  9. Thank you so much for showing us your creative process - blimps and all - love it !!!

    ReplyDelete
  10. Love this! I am going to have to look at calendars more carefully now and see I can use anything in my art.

    ReplyDelete
  11. I know I'm running late visiting, but was so glad to get my "art fix" tonight. I really LOVE the latest hieronymus bosch calendar entry. This one is equally adorable and made me realize how much I have missed your art since I've been offline.

    ReplyDelete
  12. Another very cool side for your folder Johanna!
    I applaud your determination. Things like that can make me crazy and determined to not quit until things work out. It was definitely worth your effort and you make me want to emboss (I think I may have said that before)...So cool and colorful!
    oxo

    ReplyDelete
  13. Total klasse diese Hintergrund,besonders das Orange mit dem leuchtend blau Emboßten darauf. Ja und das Boschmotiv ist ja nun der Knaller und paßt sich perfekt an den Hg an. Ganz tolle Optik. Ich liebe es.Spitzenklasse!
    Liebe Grüße
    Sabine

    ReplyDelete

thank you so much for leaving a comment -
i really appreciate taking your time!

vielen dank, dass du dir zeit für einen kommentar nimmst! ich freue mich sehr darüber