social media

i have my reasons why i´m NOT at facebook or twitter. and if you pin my work on pinterest, please make sure to link it back to me by taking the button on my side: that will bring you to my board with all my art-links. thanks for respecting that.

i consider my blog to be my "artistic diary" - so i can recap what i made and which influences i got (exhibitions etc).

currently i try to publish frequently once in a week (tuesdays mostly)

People with a Google+ account: please leave a direct blog link, otherwise i can´t visit you.



Wednesday, July 08, 2015

bleeding heart post

 
SOC this week includes the Colors 2xgreen + pink
 
i took a Background from Rucola designs (deviantscrap) and altered it a bit.
used a png from a bleeding heart, which i had photographed in spring.
made a faux postage of a bleeding heart.
various brushes, mostly selfmade (numbers, bees, registered, cancellation stamp), the stitches circle is from missvivi (scrapbookgraphics)
Frame from artistry
 
also linked to the current ajj-challenge, which is "post/age"

39 comments:

  1. Wie schön, die Farbkombi gefällt mir. Das Tränende Herz hatte meine Oma früher im Garten.

    ReplyDelete
  2. Tolle Farbkombi und Projekt. Danke sehr fürs Verlinken zu Art Journal Journey, GLG, Valerie

    ReplyDelete
  3. Your digital work of art is absolutely gorgeous! Bleeding hearts are my all time favorite blooming plants! I love what you did with this week's SOC colors!

    ReplyDelete
  4. Wunderwunderschön Johanna- gefällt mir sehr , sehr gut und ich kann nicht finden, dass meine handgemachte Arbeit besser sein soll !
    Jedes hat einfach seinen Reiz..aber wem erzähl ich das denn- Ich komm ja leider mit Photoshop nicht recht weiter, aber es wird schon noch... bin kurz vorm Übersiedeln in mein größeres Studio..wenn ich den Kram nun endlich mal liegen lassen kann ohne dass die Familie keinen Platz zum Essen hat und nicht immer alles wieder vom Esstisch wegräumen muss werd ich auch mit dem Photoshop und dem digitalen Zeichenbrett weiter kommen(hoffe ich zumindest)-Tja--- das ist manchmal irgendwie eben eine gewisse kreativseelische Übertragung lol ( frag mich nicht wie ? aber das kommt immer wieder mal vor) Ich wollte ursprünglich eine Orchidee machen ..es war ja nur wegen der Farben..hab PINK GREEN Bildmaterial gegoogelt und da kamen etliche Bilder mit Orchideen.. dann hab ich weiter bei Watercolors auf Pinterest gesucht und hab bei thefrugalcrafter Lindsay Weinrich zufällig ein Aquarell Tutorial für Tränende Herzen gesehen - das ich zwar nicht nachmachen wollte, ist zu lagweilig für eine Doppelseite, aber die Grundidee hatte ich schon mal und der Spruch war dann auch schnell ergoogelt und fertig..

    Ich genieße Deine digitalen Collagen immer sehr! Noch dazu weil Du eigene Fotos nimmst-- sie haben etwas ganz Besonderes!
    Finde es außerdem super dass Du auch gleich an Art Journal Joureny gedacht hast!
    Danke!
    Es kühlt hier ab... herrlich!!
    Einen schönen Tag noch
    Susi

    ReplyDelete
  5. absolutely beautiful! love the blend of digital and real.

    ReplyDelete
  6. Sweet. I love bleeding heart, always have some growing near me. xox

    ReplyDelete
  7. I'm in love with this one!!! My mom always had bleeding hearts in our yard when I was growing up. Makes me feel very nostalgic. :)

    ReplyDelete
  8. Very striking use of the colors. I love bleeding hearts...makes the piece perfect.

    ReplyDelete
  9. What a perfect expression of this week's palette.

    ReplyDelete
  10. A lovely piece of art, Johanna! Your bleeding heart shot is simply gorgeous too! :)

    ReplyDelete
  11. This is so complex and quite fascinating when I read how you have made it. The stitches circle is intriguing, sometimes I go to check your sources, but there is often so much to go through I never find it.
    Your illustration is delightful.

    ReplyDelete
  12. eine wunderschöne seite,gefällt mir sehr,ich mag diese blumen und farben.
    hier hat es auch abgekühlt,puuuh,ein glück.


    glg jeannette

    ReplyDelete
  13. Your knowledge of digital art never ceases to amaze me. I was probably even more impressed with the postage stamp you created. Stunning SOC and AJJ entry this week.

    ReplyDelete
  14. WOW, my second link and the same plant, how cool is that, super piece, BJ

    ReplyDelete
  15. Spitzenmäßig umgesetzt - und so witzig, dass Susi und du die gleiche Blume gewählt habt!
    ...ich bin heute etwas spät dran, mein Auto hat mich fast 2 Tage gekostet...
    LG Ulrike

    ReplyDelete
  16. this is a stunning piece of digital art-wow!

    ReplyDelete
  17. Beautiful flowers! We had them once in our garden. I didn't know they were called 'bleeding hearts' ;-)

    ReplyDelete
  18. Stunning and the postage stamp is the perfect touch, everything balances so nicely. Gorgeous work
    Mary

    ReplyDelete
  19. Very creative entry for the colors this week! Bleeding hearts are one of my favorite flowers to bead-your photograph and postage stamp making skills are awesome!

    ReplyDelete
  20. Love your flower Johanna!They are common here and in many colors.

    ReplyDelete
  21. This is so beautiful, Johanna, fabulous colours. Happy Friday!

    Love and hugs
    Maarit

    ReplyDelete
  22. oh, I love bleeding hearts, and it's a great idea to use a picture of these gorgeous flowers together with those shades of green. Great work!

    ReplyDelete
  23. I absolutely love bleeding heart plants, the flowers are so pretty. What a perfect choice for your lovely piece of artwork.

    ReplyDelete
  24. This is absolutely beautiful. Thank you for giving your 'recipe'! and thanks also for your visit to my blog x

    ReplyDelete
  25. This is beautiful down to the last detail.
    Have you ever heard the nickname for dicentra "lady in the bath"? You can 'see' her if you turn the bloom the other way round :-) oxo

    ReplyDelete
  26. This is wonderful, Johanna! Great design as always. The flowers are so beautiful. Mar x

    ReplyDelete

thank you so much for leaving a comment -
i really appreciate taking your time!

vielen dank, dass du dir zeit für einen kommentar nimmst! ich freue mich sehr darüber