social media

i have my reasons why i´m NOT at facebook or twitter. and if you pin my work on pinterest, please make sure to link it back to me by taking the button on my side: that will bring you to my board with all my art-links. thanks for respecting that.

i consider my blog to be my "artistic diary" - so i can recap what i made and which influences i got (exhibitions etc).

currently i try to publish frequently once in a week (mondays/tuesdays mostly)

People with a Google+ account: please leave a direct blog link, otherwise i can´t visit you.




Monday, February 06, 2017

blue and white (and muster mittwoch)

die muster-mittwoch bilder sind im unteren teil des Posts...
 
"nothing new under the sun"... i´m going on to use up my fabric scraps, this time from the box with the blue tones:

 
i made These Little mats, apt for mugs as here for my tea Cup:

 
now as i´m into a theme of Diamond shapes this month,
i could use These there, too...
but that would be a bit too easy... 

 
~~~~~~~~~~~~~~~~
as i had some englisch speaking blog friends last week on my wednesday post (and i noticed Google translator really is a pain in the a**), i decided to give a short summary in english at the end of the post...
 
so, nun also zum muster-mittwoch:
mit diesem Thema im kopf sehe ich natürlich jetzt überall
RAUTEN 
 
(selfie von mir, Rautenmuster gefunden via Google, textur außen shadowhouse)
 
nachdem der Schnee weggetaut war, waren die wege matschig und auf meiner Walkingrunde hätte ich unzählige schuhabdrücke fotografieren können...
 
 
Asphalt springt ja auch in alle formen...

 
aber im Hinterkopf hatte ich noch den plan:
etwas bayrisches (meine heimat)
und: mein dinosaurierdasein hat ein ende, seit ein paar Wochen habe ich ein smartes phone (geerbt von sohn#1) und das konnte noch eine Schutzhülle brauchen.
ich wusste, ich hatte eine "grungy" rautenschablone, also mit der blauen setacolorfarbe getupft...

 
und weil ich es gerne mit ein bisschen mehr Textur habe, wurde um die rauten auch noch rumgestickt...

 
dann noch reste von Vlies und weißem Stoff für das Innenleben
(das ist bei mir dann nicht so richtig nach plan, aber ich wurstle es mir schon zurecht;))

 
mit Stecknadeln gesteckt...

 
mit matratzenstich zusammengenäht
(YouTube hilft dabei)
und bei a*ldi gabs letzte Woche klebende klettverschlusspunkte,
kam auch gleich einer zum Einsatz.

 
tada, mein phone hat ein zuhause.
und der link zu den anderen teilnehmern ist hier.


 for my english speaking blogfriends:
i´m taking part in a german challenge, which has the theme of "Diamond Patterns" this month.
if you have a certain pattern in your head, you suddenly see it everywhere... shoe sole prints in the mud... cracks in the Asphalt...
but i wanted to make a fabric "home" for my smart phone. used my grungy Diamond stencil and blue fabric paint, some vilene and sewed a pouch in the size of the phone. closed with a Piece of velcro. 


30 comments:

  1. Wonderful makes and blue and white always look so good together

    Happy T Day

    Love Chrissie xx

    ReplyDelete
  2. Beautiful little mug rugs...great way to use scraps.
    Happy T day!

    ReplyDelete
  3. I'm always eager to see what you have created each week and I'm always amazed at the spectacular ways you use fabrics! Your blue mats are wonderful, the way you have arranged and stitched the pieces together and finished them with your beautiful hand stitching design is stunning! I love the handstitching around each diamond too, you really must have so much patience to sew such details. Wishing you a great week and Happy T Day! J :-)
    p.s. thanks for including the English translation, that is very thoughtful and kind of you! x

    ReplyDelete
  4. your fabric art is just brilliant Johanna! Beautiful projects using up the smaller pieces and making them functional too. Happy T day!

    ReplyDelete
  5. Those are the prettiest little blue quilted squares for your coffee mug. I think you could sell those. And love the blue diamonds. This is a wonderful blue and white post. Happy T day Johanna. hugs-Erika

    ReplyDelete
  6. Your cool new phone cover made me think of the Bavarian flag 💙 How I adore all of your blue and white. Great coasters and patterns.
    Happy T Day liebe Johanna oxo

    ReplyDelete
  7. Your blue and white squares/diamonds make me smile. I enlarged the slow sewing pieces and was simply amazed at the amount of work you put into each of these pieces. They are beautiful and simply perfect mug rugs.

    THANK you for translating your diamond pattern smart phone case. I loved how you explained the materials and fabric you used to create it, too.

    The google translator is the pits. There used to be another one, called babble fish, but I haven't been able to find it. It did a MUCH better job translating.

    Thanks for sharing your gorgeous sewing with us as well as your lovely phone case. And thanks, too for showing how you created the mug rugs/mats and your mug for T this Tuesday.

    ReplyDelete
  8. Guten Morgen, liebe Johanna! Deine Untersetzer sind sehr schön geworden und die Smartphone-Hülle gefällt mir auch gut. Blau/weiß war vor langer Zeit mal meine Lieblingsfarbkombination und ich mag sie jetzt wieder sehr gerne.
    Herzliche Grüße
    Julia

    ReplyDelete
  9. It's true not just with patterns, but often when something is pointed out, you start seeing it everywhere. The diamond patterns you found from the shoe soles are interesting. I like the circular stitching on the mug mats. I looked at some of the other sites participating in the diamond patterns. I even entered one of my own.

    ReplyDelete
  10. Absolutely beautiful! I love those blues and you have also given me an idea on how to use my fabric scraps! Hugs, Chrisx

    ReplyDelete
  11. Blue and white is a favourite colour combination of mine, your fabrics all look beautiful, its a fantastic cover for your phone.
    Happy T Day.
    Yvonne x

    ReplyDelete
  12. I so love that denim blue colour. Your coasters are great to put a cup or glass on. And I love your blue diamond phone cover.
    Thank you for translating in English. I can understand German but I know that many of our blog friends can't.
    Happy T-Day,
    Lisca

    ReplyDelete
  13. Von deinen blauweißen Patch-Untersetzern bin ich ganz hingerissen - sie sind absolut klasse geworden in dieser Crazy-Kombination mit Stickerei!
    Ja, und ganz schön früh dran bist du mit dem Rauten-Beitrag, aber ich denke, dass du nur immer einen Wochenpost machen willst...
    Diese Schablone war auch eine meiner ersten und ich liebe sie noch immer und klar, in blau-weiß total bayrisch - und ich wusste es doch, von dir kommen Rauten schön umstickt!
    Stimmt, an Sohlenabdrücke hatte ich noch gar nicht gedacht... verrückt, was einem so alles auffällt, wenn man ein bestimmtes Thema im Kopf hat.
    Lieben Gruß - Ulrike

    ReplyDelete
  14. Die Patchworkuntersetzer sind megaschön und total fantasievoll gestaltet, würde ich sofort nehmen.😀 Aber auch dein Rautenwerke und Fotos sind super.
    Liebe Grüße
    Sabine

    ReplyDelete
  15. Love your mug rugs and the smart phone case, which is very smart looking ;-) It's so true, when you have a pattern in your head, you start seeing it everywhere. Thanks you for translating to English for us. Happy T Day. xox Eileen

    ReplyDelete
  16. Blue and white is beautiful, that indigo color and your brighter blues, lovely. xox

    ReplyDelete
  17. I love the colors and style of your coasters. I imagine that's something that'd be welcome anywhere. Happy T Tuesday :)

    ReplyDelete
  18. Sehr, sehr schön ist das geworden und vor allem mit dem Gestickten mag ich das ja gerne! Super!
    LG. Susanne

    ReplyDelete
  19. die untersetzer sind wunderwunderschön und die sohlenabdrücke sehen aus wie auf selbstgeschöpftem papier gedruckt. der hammer sind deine bayrisch inspierten rauten, die so - etwas verlaufen und mit stichen versehen - überhaupt nicht mehr nach dem herrn vom see aussehen ;-)! ganz toll!
    liebe grüße
    mano

    ReplyDelete
  20. Ich sehe auch überall Rauten... Blauweiß Gemustertes habe ich viel in meiner (brandenburgischen) Küche, aber diese blauweißen Rautenmuster haben tatsächlich was ;-) Lieben Gruß Ghislana

    ReplyDelete
  21. Ach wie schön bei dir, und wenn du aus Bayern kommst, passen die Rauten ja perfekt, für mich sind sie in dieser Hinsicht eher weit weg. Die Untersetzer sind auch toll. Und die Spuren auf dem Weg passen noch zum letzten Monatsthems. Das zweisprachige hier mag ich sehr, schön, dass du so viele englisch sprachige Leserinnen hast. Liebe Grüße
    und Musterdank Michaela

    ReplyDelete
  22. ...ja das ist erstaunlich, wenn man erstmal ein Muster in Kopf hat, sieht man überall ähnliches und inspirierendes...die blau-weißen Rauten sind ja vielfach zu sehen, wären mir aber jetzt gar nicht eingefallen...besonders gut gefällt mir, dass du sie noch umstickt hast...
    ...herzlichen Dank, liebe Johanna,
    dass du dir die Mühe gemacht hast, mir eine Mail zu schreiben, das freut mich sehr...warum du allerdings nicht kommentieren kannst, weiß ich auch nicht, habe es aber vor einiger Zeit von anderen auch schon gehört...vielleicht schaue ich doch noch mal in den Einstellungen, ob ich da was ändern kann...

    einen guten Tag wünsche ich dir,
    liebe Grüße Birgitt

    ReplyDelete
  23. Your fabric collage sqaures are also delightful collages and even more so when you can put them to good use as a coffee mat.
    Thanks for saving us from Mr. Google's schoolboy translation this week. Great idea to take the diamond and again make something useful.

    ReplyDelete
  24. ....aha, da ist sie nun die "Bayerische Raute".
    Schön gemacht und nichts Besseres hat sie auch verdient!!!!
    Schöne Zeit,
    Luis

    ReplyDelete
  25. Boah! Die Untersetzer sind einfach Hammer so einen(zumindest) könnte ich hier am Schreibtisch gut gebrauchen. Na vielleicht bring ich ja mal die Geduld auf ... das sieht so toll aus mit all den kleinen Stückchen und der Handstickerei!
    Gratulation zum Smart Phone..ich erbe sie auch nur von meiner Tochter immer..
    stand auch lange Zeit auf Kriegsfuss mit der Bedienung dieser Teile..ganz langsam arbeite ich mich ein und nutze nun doch schon einiges ...man will ja nichts verpassen, ne?!
    Die Hülle ist toll gemacht!!!MIt dem Extra Gestickten ist das ja großartig...wow!
    Gefällt mir alles sehr gut - ein super POST!
    Ich wünsche Dir eine schöne restliche Woche!
    oxo
    Susi

    ReplyDelete
  26. Pah ist das schön! Ha, spontanverguckt! Klasse handyheimat. Fröhliche Grüße, Eva

    ReplyDelete
  27. WOW die Untersetzer sind ja wohl klasse, einfach super. Auch die Hülle für dein Handy ist wunderbar geworden.
    LG Carola

    ReplyDelete
  28. Your coasters are utterly gorgeous, Johanna, and I really like you diamond patterned phone case. Both would make wonderful presents!

    ReplyDelete

thank you so much for leaving a comment -
i really appreciate taking your time!

vielen dank, dass du dir zeit für einen kommentar nimmst! ich freue mich sehr darüber