social media

i have my reasons why i´m NOT at facebook or twitter. and if you pin my work on pinterest, please make sure to link it back to me by taking the button on my side: that will bring you to my board with all my art-links. thanks for respecting that.

i consider my blog to be my "artistic diary" - so i can recap what i made and which influences i got (exhibitions etc).

currently i try to publish frequently once in a week (mondays/tuesdays mostly)

People with a Google+ account: please leave a direct blog link, otherwise i can´t visit you.




Monday, March 27, 2017

mixed up...

well, this is a virtual mug...
which i decorated with a Picture of one of the stamps i got this week.
yes, i spoilt myself with some Bowie stuff,
freshly released by the royal mail.
diese Woche kamen die Briefmarken, mit denen ich mich selbst verwöhnt habe...
die britische royal mail führt z.z. eine david Bowie reihe
 


~~~~~~~~~~~~
on friday i was spoilt by Ulrike:
dann wurde ich noch zusätzlich verwöhnt mit post von Ulrike:
 
 
isn´t this spring at its best?
vielen ♥♥♥lichen dank, Ulrike!!
 
and spring really is in full swing...
here the hepatica at my front door.
und der frühling ist wirklich in vollem gange...
ich liebe meine Leberblümchen vor der Eingangstür
(inzwischen bereits durchmischt mit Buschwindröschen)
 
 
on sunday i had a walk in a moor nearby.
am sonntag machte ich mit einer Freundin einen Spaziergang
 in einem nahegelegenen moor:
 
 
we saw These wonderful large araceae,
Lysichiton americanus,
which are very rare to be found here.
wir entdeckten diese amerikanischen riesenaronstab pflanzen, sehr selten bei uns in Deutschland

 
and i loved the typha, burst open to spread their seeds.
und wunderschön bizarr sind die Rohrkolben,
die aufgeplatzt ihre flugsamen ausstreuen
 
 
~~~~~~~~~
 
 
 not to Forget the monthly challenge...
i suppose it will be much greener in April!
auch an den 12tel blick habe ich rechtzeitig gedacht,
ich glaube aber, dass sich da im April viel tut in punkto grün!
(hab keine linkliste für märz gefunden...)
~~~~~~~~~
too much going on outside, so the photos i wanted to sort
must wait for time of unfriendlier weather...
weil grad außer haus so viel los ist,
müssen die anderen Fotos der letzten zeit noch warten mit sortieren...
~~~~~~~~
die gewinner der preise von letzter Woche:
on sunday i Chose 3 winners of my last post´s prizes,
taking the random Generator:
  Julia (vintage with laces)/albania, mano/germany and
sheila/scotland are the international mix of winners:)
please send me your postal addresses via my email (in my Profile)
~~~~~~~~~
evening work...
i embroidered the Piece i diamond-wove last month.
i love to do this Kind of free embroidery.
i drew the circle with a bowl.
i only sketch shapes free handed onto the fabric, which i follow loosely.
i took 5 Colors of embroidery floss, matching the dyed Background.
 ein bisschen was gestickt hab ich tatsächlich auch, v.a. abends...
freies sticken auf meinem rauten-gewebten stück vom Februar.
ich hab mir den kreis mit einer schüssel vorgezeichnet
und dann mit einem stift, der von selbst wieder verschwindet,
lose freihändig ein paar formen vorgezeichnet.
 

some Details:



now this is the forth of this Kind, which makes me think it could become part of a blanket.
(you can find the others on my pinterest board
some edges on the strips might fray a bit, but i won´t mind...
nachdem das jetzt schon das vierte seiner art ist
(die anderen in meinem pinterest 2016 zu finden),
werden sie vielleicht doch bestandteile einer decke oder so...
groß ausfransen können sie eigentlich nicht an den kanten, und ein bisschen wird mich nicht stören..

21 comments:

  1. More amazing stitching... Happy T day!

    ReplyDelete
  2. Great cup, and I love your spring flowers-have not seen those pretty yellow ones before.
    Lovely stitchin!
    Happy T Day

    ReplyDelete
  3. Cool stamps. You've had an exciting week. Good mail, nice art quilting, and great flowers! Hope this coming week is as good. Happy T day-Erika

    ReplyDelete
  4. super stitch and fabric work as usual! Did not know there were Bowie stamps out-they look great! Lovely springtime photos and mail art too. Happy T day!

    ReplyDelete
  5. Congratulations to the lucky winners of your giveaway Johanna!
    Those Bowie stamps are fabulous.
    You are so good about giving the Latin names of plants. I tend toward the common names. Great photos and when I looked up Hepatica I surprised to see it is in the Ranunculus family.
    Your monthly tree shots are already fabulous...what a view ❤
    Happy T Day to you oxo

    ReplyDelete
  6. Your Bowie mug (virtual) and stamps are incredible. I think you spoiled yourself well, actually. And the gift of tulips you got was so beautiful and spring like.

    I loved seeing all the monthly photos together. How times have changed. You picked a fantastic place to take these photos each month.

    I simply adore the hand sewing. I am always in awe of your work.

    Congratulations to the winners of your giveaway, and thanks for sharing your mug and art with us for T this Tuesday.

    ReplyDelete
  7. Happy T Day

    Lots of great thinmgs in your post today and a wonderful pic of Bowie on the mug

    Chrissie xx

    ReplyDelete
  8. Thats a great virtual mug, and those stamps looked good.
    Wonderful springtime photos and your stitching pieces were fabulous .
    Happy T Day.
    Yvonne xx

    ReplyDelete
  9. Die Bowie-Marken sind ja klasse, sehe sie hier zum ersten Mal! Wie hast du sie nur wieder entdeckt?
    Und dann bin ich ganz begeistert von den wunderschön exotischen Pflanzen, die sicherlich einen ganz besonderen Boden brauchen, um zu gedeihen. Hier in der Gegend gibt es keine Moore.
    Die Flächenstickerei ist ja wohl eine wahnsinnige Arbeit, und es ist kaum zu glauben, dass du dies so nebenbei beim Fernsehen machst... du musst doch immer genau hinschauen beim Einstechen der Nadel!
    März-Blick - ist auf jeden Fall schon etwas grüner geworden, aber bald wird's wohl abgehen in der Natur! Tabeas Linkliste kommt übrigens immer erst am letzten Tag des jeweiligen Monats.
    Liebe Grüße von Ulrike

    ReplyDelete
  10. Super Briefmarken und so schön die Frühlingspost von Ulrike! Die botanischen Fotos sind spitze und Deine freie Stickerei haut mich glatt vom Stuhl! SAGENHAFT!

    Happy T-Day!
    Libe Grüße
    Susi

    ReplyDelete
  11. That Bowie stuff is great! One of my birthday cards had a Bowie stamp on it.
    Ulricke's tulips are beautiful and I love seeing your photos taken each month on the same spot.
    What gorgeous flowers. No, I don't know that yellow one either, nor the typha.Fascinating!
    I love your embroidery. Looking forward to see what you do with them.
    Happy T-Day
    Hugs,
    Lisca

    ReplyDelete
  12. What a wonderful post! The tulip card from your friend is wonderful! I love seeing the plants - and it's great to see that changing scene! Once again your sewing is the star here! Happy T day! Chrisxx

    ReplyDelete
  13. You are so kind and congratulations to all of you that were lucky enough to win these fabulous giveaways! The Bowie postage stamps are fantastic and really capture his music career wonderfully! The flowers are so pretty and seem so different from the spring flowers we have here in the UK :-) . What a change there has been in your monthly photos, I so look forward to seeing the progress Mother Nature is making :-) . Great embroidery, the different colour thread and detail you create look amazing! Happy T Day dear Johanna! J :-)

    ReplyDelete
  14. Johanna just love your David Bowie mug and all the stamps. Just wonderful. Happy T day!! Hugs! deb

    ReplyDelete
  15. Ich freue mich auf Deine Post! Vielen Dank, liebe Johanna! :)
    Die Bowie Briefmarken sehen toll aus. Schön, dass er in GB auf diese Weise geehrt wird. Ulrikes Postkarte ist toll. Ich habe ihre Frühlingskarten schon auf ihrem Blog bewundert.
    Bei uns ist es auch Frühling. Leider habe ich keine Ahnung wie die Blümchen in unserem Garten heißen, mal abgesehen von den Gänseblümchen.
    Du hast ja wirklich fleißig gestickt und es sieht super aus.
    Herzliche Grüße
    Julia

    ReplyDelete
  16. What striking flowers! They really stand out in a landscape that hasn't greened up for Spring yet :) Happy T Tuesday

    ReplyDelete
  17. thanks for all the beautiful images you've shared today! love the David Bowie stamps, Spring photos, and especially your embroidery! happy T day!

    ReplyDelete
  18. How nice to be chosen for a textile prize! Many thanks to you and Mr. Random Generator.
    Great Bowie postage stamps, I haven't seen these.
    Beautiful tulips from Ulrike, her stamp art is extraordinary.
    Your unusual way of making textile art is always a treat for the eyes.
    And your photographs of plants and scenery are stunning too. It's a great idea to take the photo each month from the same place and enjoyable to see the year's progression.

    ReplyDelete
  19. I love the reverse color details you're embroidering on your diamond woven piece, Johanna. You certainly know your flowers and found some lovely ones to share with us. The series of tree shots is very intriguing and your angles are just perfect. Next month they should be all leafed out!

    Happy T-day! Hugs, Eileen

    ReplyDelete
  20. I always enjoy seeing your free style embroidery. It's so nice. Something about it reminds me of Kandinsky. I often check out pinterest, so now that i know you're there, I'll swing by.

    ReplyDelete
  21. oh, ich habe eine deiner schönen stoffcollagen gewonnen - wie toll ist das denn!! danke an die glücksfee! ich freu mich sehr und mail dir meine adresse.
    ich bin ganz fasziniert von den riesenaronstäben und wusste gar nicht, dass es so etwas bei uns gibt. über frühlingsblüher hab ich mich die letzten tage auch sehr gefreut, das herrliche, fast schon sommerliche wetter hat alles wunderbar sprießen lassen.
    ich überlege auch, was ich mit meinen kleinen stoffcollagen mache für eine decke wird es wohl nie reichen, aber ich dachte an ein kissen oder eine größere tasche. mal sehen, ich hab ja auch erst drei davon...
    liebe grüße zu dir!
    mano
    ps: die briefmarken sind genial!!

    ReplyDelete

thank you so much for leaving a comment -
i really appreciate taking your time!

vielen dank, dass du dir zeit für einen kommentar nimmst! ich freue mich sehr darüber