social media

i have my reasons why i´m NOT at facebook or twitter. and if you pin my work on pinterest, please make sure to link it back to me by taking the button on my side: that will bring you to my board with all my art-links. thanks for respecting that.

i consider my blog to be my "artistic diary" - so i can recap what i made and which influences i got (exhibitions etc).

currently i try to publish frequently once in a week (mondays/tuesdays mostly)

People with a Google+ account: please leave a direct blog link, otherwise i can´t visit you.




Monday, March 06, 2017

tip toe through the tulips

 
please take your Cup of coffee (tea, or whatever)
and follow me through the last week.
 
 
at first i still have to deliver the second photo in the series "12tel blick" -
which means to make a Picture from the same Position each month.
mein 12tel blick - photo vom 30. Februar muss ich noch nachtragen;)
ich muss mich bei dieser challenge mehr in die mitte des monats bewegen,
sonst kommen mir wetter oder andere Sachen in die quere...
 
~~~~~~~~~~~~~~~
 
below my Patchwork for a german challenge, so a short summery for my english Readers:
i fixed all parts on the fabric Collage of last week (taking the "invisible baste" stitch from jude hill: short at the front, Long on the backside).
the tulips on the Patches were drawn with a fine pencil-like line. i decided to stitch on this with a dark Grey yarn to accentuate, and that gave it a Hand quilted feeling,too.
 
i had leftovers of the tulips and thought i might make a nine-patch...
on the green squares (old Shirt;)) i stamped (Alpha from teesha moore/zetti) the song line with gumdrop green ink from my favorite things (heat set with iron).
 
 
zum mustermittwoch:
letzte Woche hatte ich ja schon mal begonnen mit einer tulpigen stoffcollage, bei der inzwischen alle lagen fixiert sind.
aufgenäht wurden alle stoff-Stückchen mit dem "unsichtbaren" steppstich (vorne ganz kurz, hinten lang), den ich mir bei jude hill mal abgeschaut habe und seither immer verwende.
ein paar hellblaue stiche fixieren die "wolken" mit den vögeln zusätzlich am himmel.
 


(den oberen teil habe ich noch mit weißem Stoff hinterlegt, weil er sehr dünn/verwaschen ist).
 
 
die Tulpen hatten eine leichte Skizzierung, fast bleistiftartig,
die habe ich nachgestickt mit dunkelgrauem garn.
gibt quasi einen quilteffekt.
man könnte jetzt da noch mehr herumspielen (vielleicht sticke ich in die grüne wiese noch ein paar stängel...) - mal sehen.
 
zum Thema Tulpen schaltet mein hirn auch immer sofort auf die verszeile "tiptoe through the tulips"...
 
und da ich noch genügend vom Bettzeug übrig habe... sollte noch ein nine-patch drin sein.
auch grün war noch da (altes Hemd).
suchen musste ich allerdings mein zetti-Alpha (nicht dass ich nicht gefühlte Millionen anderer Alphas habe... ich hab mir DIESES eingebildet;))
 
 
hab dann die liedzeile aufgestempelt mit dem gumdrop green kissen von my favorite things - wird durch bügeln fixiert (hoffentlich!)
[dachte noch kurz daran, die textquadrate mit ministichen in rot und gelb zu verzieren, mags aber nicht versauen. fällt mir oft schwer zu entscheiden, wann schluss sein soll...]
das 9patch auch wieder mit weißem Stoff hinterlegt und die Linien der Tulpen nachgequiltet.
und fertig für diese Woche.
 

23 comments:

  1. I think taking your photo from the same position each month is a fantastic idea, it's amazing to see how nature changes! Your patchwork is so beautiful with all your handsewn additions - I love the stitching around the bird fabric :-). Your "Tip toe through the tulips" piece is wonderful especially the way you incorporated the words. Happy T Day! J :-)

    ReplyDelete
  2. The photos from the same position are fabulous, Johanna. You captured two wonderful views of the change in seasons.

    Your quilt is delightful. Thank you for translating for your visitors who don't know German.

    Happy T-day! Hugs, Eileen

    ReplyDelete
  3. That quit is going to be so special!
    Oh what a good idea to photograph the same spot in all the seasons.
    Happy T-Day,
    Hugs,
    Lisca

    ReplyDelete
  4. I love your photos from the same position - I did the same thing last year (for my own enjoyment) at Sizergh Castle and of course from my caravan decking! It's a pity I didn't know about this - it might have encouraged us to go up more often this year! I will have to look if I can find something! Your quilt is looking amazing - so many beautiful details! Happy T Day! Chrisx

    ReplyDelete
  5. You have inspired me to take a photo in the same spot once a month, too. I am in awe of your photos, so I look forward to seeing your completed year. I won't be linking to the group, but will do it for my own edification.

    Your quilt square is wonderful, and those birds are fabulous. So glad you had some tulips left over to make the 9 patch, because I thought that was incredibly clever. Way to go, dear Johanna. I'm always amazed at your sewing skills. Looks like you even got Susi involved in the slow sewing, too.

    Your coffee cup is wonderful, and I want that kind of salad, too!

    Thanks for sharing your sewing and this adorable digital mug with us for T this Tuesday.

    ReplyDelete
  6. lovely idea for photo taking and capturing the nuances of the seasons. I believe someone here in the states did the same-but took a picture of the same tree every day for a year because it made him finally slow down and really see it. Pretty quilt work too! Happy T day!

    ReplyDelete
  7. First of all, you certainly lost a lot of snow between the 2 photos. And your tip toe through the tulips is great. I love the theme and how pretty it came out. :) Happy T day Johanna. Hugs-Erika

    ReplyDelete
  8. Das ist sooo schön geworden...TOLL!

    ReplyDelete
  9. Das ist sooo schön geworden...TOLL!

    ReplyDelete
  10. Das Alpha ist ja super, das kenne ich gar nicht.. und du hast es toll ins Patchwork eingebaut. Mir gefallen ja die kleinen Kreuzstiche bei bei den Schwalben sehr gut, eine sehr schöne Verbindung der verschiedenen Stoffe!
    Jetzt hast du den Blick ja doch noch nachgeliefert, wäre ja auch schade, es jetzt nicht weiter zu verfolgen. Bei euch scheint immer sonniges Wetter zu sein, jedenfalls bestimmt öfter als hier. Aber jetzt wird's auch Zeit, dass es grün wird, oder!?
    Lieben Gruß - Ulrike

    ReplyDelete
  11. Your quilt project looks fabulous, I loved the piece with the tulips. like the others have said I think its a great idea to take a photo in the same place on a regular basis. The change in the seasons will be good to see. Happy T day.
    Yvonne xx

    ReplyDelete
  12. Happy T Day

    Love the mug and your other projects

    Chrissie xx

    ReplyDelete
  13. Dein Quilt is super geworden und der Neuner Patch Quilt ist wunderschön mit der großen Schrift dazwischen!
    Super!
    Hihi..ja wenn wir uns was einbilden,das wir aber nicht finden können...
    das kommt mir mehr als bekannt vor!
    Der Zwölftel Blick wird sicher toll wenn die Collage größer wird! Bin schon gespannt!
    Eine schöne Woche wünsche ich Dir!
    Liebe Grüße
    Susi

    ReplyDelete
  14. Thanks for the Tiny Tim earworm first thing this morning Johanna ;-)
    Your Tip Toe Tulip piece is charming and so full of life. The way you added the birds gives it lovely movement and the colors of the tulips make me say ahhhh come on spring!
    I really like your 12tel blick. Great idea and what fun at the end too.
    Happy T Day oxo

    ReplyDelete
  15. I like the idea of taking a photo from the same postiion each month...I have seen that done before and its fantastic... Happy happy T day! Hugs! deb

    ReplyDelete
  16. Enjoyed the comparison view in the two photos. Your stitch work is beautiful.

    ReplyDelete
  17. Love your tulip stitching, and the photos...gives me hope that spring is coming! you are inspiring me to add some stitching to a collage! happy T day!

    ReplyDelete
  18. Coffee, yes! Love that cup! Happy T Tuesday :)

    ReplyDelete
  19. Wow, I really love everything about your finished fabric piece! The stitching around the birds is gorgeous. The lettering on the second piece is wonderful. The coffee bean salad cup, too cute.

    ReplyDelete
  20. deine beiden stoffarbeiten find ich wunderschön, wobei es mir besonders der 9er quilt (oder wie das auch immer heißt) ausgesprochen gut gefällt. ich bin ja eine absolute nichtwisserin im quilten und frage dich mal, ob man vorher die quadrate alle umnähen muss oder nur bügeln!? auf jeden fall dient mir ab sofort dein teil als inspirationsquelle. danke!! ich hab nämlich neuerdings auch abends immer ein bisschen stoff und nadel und faden in der hand, das ist viel befriedigender als nur in den pc oder die glotze zu starren.
    liebe grüße
    mano

    ReplyDelete
  21. Superschön, der Enststehung des Quilts zuzusehen, ganz ganz schön! Ich freue mich über deine lieben Worte und schicke ganz herzlichen Musterdank und viele Grüße
    Michaela

    ReplyDelete
  22. I am completely entranced by your little quilts, Johanna. They are charming. I like both, the free quilt with the flying birds and sun, and the nine-patch with the pretty flowers and blue/green squares.

    ReplyDelete

thank you so much for leaving a comment -
i really appreciate taking your time!

vielen dank, dass du dir zeit für einen kommentar nimmst! ich freue mich sehr darüber