social media

i have my reasons why i´m NOT at facebook or twitter. and if you pin my work on pinterest, please make sure to link it back to me by taking the button on my side: that will bring you to my board with all my art-links. thanks for respecting that.

i consider my blog to be my "artistic diary" - so i can recap what i made and which influences i got (exhibitions etc).

currently i try to publish frequently once in a week (mondays/tuesdays mostly)

People with a Google+ account: please leave a direct blog link, otherwise i can´t visit you.




Monday, April 24, 2017

april weaving

end of march we had weather to sit outside for lunch:

 
here i had salad with cubed Beef - yes, and my pils of course...
 
meanwhile the weather was a mix of cherry petals and snow flakes -
on some days it was hard to tell what was falling down 
 
jaaa, der April macht was er will...
konnten wir ende märz noch zum Mittagessen draußen sitzen,
schneite es mittlerweile einen mix aus kirschblütenblättern und realem Schnee.
(leider aber immer noch alles viel zu trocken.)
 
aber in diesem fall beschäftigt man sich halt im haus:
 
so time to spend my time inside.
i came across this old Shirt with holes on the elbows -
good for deconstruction...
(it has a very soft flannel touch, a really nice haptic feeling)
 
dieses alte flannelhemd (fühlt sich so schön weich an) hatte löcher an den Ellbogen, lag also ideal zum recyceln bereit
 
 
i thought it would go well together with the onion dyed stripes.

 
ich fand, es passte gut zu den zwiebelschalen-gefärbten streifen.
da die ziemlich lang sind, war ich froh ein 50cm lineal zu haben...
und begann mit dem weben von stoffstreifen:
 
as the yellow stripes were quite Long, i was happy to own a 50cm ruler...
and started Cloth weaving:

 
first i wove 5 x 6 blocks - fixed everything with Pins and then secured the squares with the "invisible stitch" (everything learned from jude hill).
 
erstmal hab ich 5 streifen gelb auf 6 streifen blau gewebt und alles mit Stecknadeln gesichert, damit mir nichts verrutscht. dann fixiert mit dem "unsichtbaren stich", den ich (wie all mein nähzeugs) von jude hill gelernt habe.

 
then i doubled it to 6 x 10 blocks... the previously sewn blocks were secured with safety Pins to be out of the way, so i could handle it better.
and now???
i have no idea. or many.
(and i could  even enlarge it further...)
 
dann hab ich weitere blaue streifen in die langen gelben stücke eingewebt, so dass ich jetzt ein stück mit 6 x 10 blöcken habe... die vorherigen blöcke wurden eingeschlagen und mit Sicherheitsnadeln fixiert, damit mir nicht alles im weg war. lässt sich so besser arbeiten.
und nun???
keine Idee. oder viele.
(und ich könnte es ja noch größer weben...)
~~~~~
fehlt noch das monatsbild vom April für den 12tel blick...
ich habe diesen montag genutzt (einziger Sonnentag lt. prognose für diese Woche)
 
and finally the April photo for the 12-months challenge...
 
 
 
the birch is coming to life now...
 

21 comments:

  1. Your salad looks delicious and I would enjoy it with a nice cold Pils too - cheers! I love the colour and pattern of the shirt fabric and it goes wonderfully with your onion dyed stripes - perfect! Wow, everything seems so much greener now that April's here and the birch tree catkins are beautiful! Wishing you a very Happy T Day! J :-)

    ReplyDelete
  2. Color me impressed! That weaving is just perfect. The blue goes so well with the onion skin dyed fabric. I am truly impressed with the way you sewed the fabric together. It's hard to keep it invisible.

    I adore your salad, even though I'm a vegetarian. It sounds just perfect with your Pils, too.

    Thanks for sharing your monthly photos, your weaving, and your salad and Pils with us for T this Tuesday.

    ReplyDelete
  3. I love thinking about how you said you couldn't tell if it was snowflakes or cherry petals falling down. What a cool image that popped into my head. And the weaving is very nice. Amazing how well the old shirt stripes look so good with onion skin dyed fabric. You could stitch it together and use it in a new shirt. :) happy T day Johanna. Hugs-Erika

    ReplyDelete
  4. Lovely meal and nice to be able to eat outside. We have a sprinkling of snow today definitely not cherry petals here.

    Love the sewing you are doing and the great photos

    Happy T Day

    Love Chrissie xx

    ReplyDelete
  5. ich bin dir ja immer noch sehr dankbar für den jude-hill-tipp, ich schau mir ab und zu eins ihrer videos an und bin immer wieder sehr angetan davon! sie macht wirklich so tolle sachen. dein gewebtes ist super geworden, ich bin gespannt, was du noch weiter damit machen wirst! in größer könnte ich es mir auch gut als kissen vorstellen.
    dein 12tel blick hat jetzt meinen lieblingsgrünton: birkenblätterfrühlingsgrün!
    liebe grüße
    mano

    ReplyDelete
  6. Deine Weberei gefällt mir sehr gut und Deinen Salat mit Pils würde ich auch nicht abschlagen! Vom Wetter will ich jetzt gar nicht anfangen es zu kommentieren - der 12tel Blick wächst und gedeiht - eine wirklich interessante Sache ich freu mich schon wenn die Jahrescollage fertig sein wird.
    Einen schönen T-Day und ich wünsch uns ein bisschen Wärme und Sonne nochmal für die Woche.... ich hoffe echt das war's nicht schon wieder mit Sonne für die Woche...
    Aber Du hast recht, wir sind ja drinnen auch immer nett beschäftigt, was für ein schöner Trost!
    Lg Susi

    ReplyDelete
  7. Das Hemdblau zusammen mit Zwiebelgelb ist eine sehr schöne Kombination und ich find es immer zu schön, wenn man abgetragener Lieblingskleidung in Patchworkarbeiten ein neues Leben gibt! Du kannst dies ganz hervorragend!
    Wie schön zartgrün dein Birkenblick inzwischen geworden ist... dort würde ich auch gerne spazieren gehen wollen!
    Auch hier war gestern, zumindest vormittags, noch Sonne - jetzt nur noch trüb, aber immerhin hat es wieder geregnet, aber so langsam könnte es ruhig wieder wärmer werden, damit man draußen lecker speisen kann, wie bei dir Ende März.
    Liebe Grüße - Ulrike

    ReplyDelete
  8. Den Salat nehme ich auch, aber dazu lieber ein Hefeweizen. Deine gewebten Blöcke sind sehr schön geworden und ich bin gespannt, was nun daraus wird. Wir hatten es auch ein paar Tage nochmal recht kühl und konnten sehen, dass es auf manchen Bergspitzen geschneit hatte. Jetzt ist es aber wieder warm und sonnig.
    Liebe Grüße
    Julia

    ReplyDelete
  9. "a mix of cherry petals and snow flakes" -what a delightful way of putting it. We're getting warm weather here with snow only a distant memory.

    The photo challenge sounds like an interesting project :)

    Happy T Tuesday

    ReplyDelete
  10. Your weaving is lovely. The mix of blue and yellow feels so spring-like.
    Happy T day!

    ReplyDelete
  11. love your fabric weaving...you have reminded me that i have been meaning to patch some jeans! so nice to see the tree and landscape getting greener too...happy T day!

    ReplyDelete
  12. Oh what a yummy beef salad! And a beer too. Great!
    Your cloth weaving looks good. I am looking forward to see what you do with that.
    How interesting that photo from the same spot in different months.
    Happy T-Day,
    Hugs,
    Lisca

    ReplyDelete
  13. A mix of cherry petals and snow... that just conjures up a beautiful image Johanna... Happy T day! Hugs! deb

    ReplyDelete
  14. Blue and yellow with a sprinking of white is a lovely color combo. Whatever it will become - I'm sure you'll decide ;-) - your weaving is lovely, Johanna!

    Happy T-day! Hugs. Eileen

    ReplyDelete
  15. I like your weather description of a mix of cherry petals and snow flakes. The colors of the onion dyed cloth are beautiful with the blue. Great idea of taking a photo of the same place to observe the changes.

    ReplyDelete
  16. Love the color combination and weaving. So pretty!

    ReplyDelete
  17. Gosh your fabric weaving looks awesome, super colours. A good weather description as well,, we are back to winter where I am in the caravan
    Happy T day.
    Yvonne xx

    ReplyDelete
  18. Good morning-I Love your weaving!! the colors are perfect together-perhaps a pillow cover for a small project. Enjoy your week
    Happy T Day Kathy

    ReplyDelete
  19. I love those two colours together - a perfect combination! Your April photo is certainly showing a promise of Spring weather! Apologies for being so late! Chrisx

    ReplyDelete
  20. Ich bewundere IMMER und zu JEDERZEIT Deine unglaubliche Kreativität, Dein ständiges "Schaffen" von wunderschönen Dingen, Dein immer währendes Ausprobieren von Techniken, Einfärbungen und überhaupt!!! Ich verneige mich wirklich vor Dir und Deinem Blog!!!
    LG Conny

    ReplyDelete

thank you so much for leaving a comment -
i really appreciate taking your time!

vielen dank, dass du dir zeit für einen kommentar nimmst! ich freue mich sehr darüber