social media

i have my reasons why i´m NOT at facebook or twitter. and if you pin my work on pinterest, please make sure to link it back to me by taking the button on my side: that will bring you to my board with all my art-links. thanks for respecting that.

i consider my blog to be my "artistic diary" - so i can recap what i made and which influences i got (exhibitions etc).

currently i try to publish frequently once in a week (mondays/tuesdays mostly)

People with a Google+ account: please leave a direct blog link, otherwise i can´t visit you.




Monday, May 22, 2017

ravens in the sun

 
nature exploded after a few days of rain
but i´m afraid our two gingkos (mug relates to TsfT) planted in pots a few years ago did not make it through this cold winter... did not protect them:(  no signs of opening buds so far...
 
die Natur ist nach ein paar Regentagen förmlich explodiert
aber wie es aussieht haben es unsere zwei selbstgezogenen gingko Bäumchen ungeschützt nicht über den kalten winter geschafft - es öffnen sich noch keine knospen, ich denke, das war´s dann...
 
last week we had some really summery days - the beergarden days started
 
letzte Woche gab es schon vereinzelt richtige Sommertage (Temperaturen im hohen 20er Bereich),
die biergartensaison wurde eingeläutet...
 
 
that means i was tickled to make some sun printing again
(if interested in Details, you can search my Archive july/August 2016)
 
es juckte mich natürlich sofort, wieder ein bisschen zu sunprinten
(Details dazu in meinen Posts letzten juli/August)
 
the circles would have turned out brighter if cut from foil instead of coated cardstock...
 
die kreise wären wahrscheinlich heller geworden, wenn ich sie aus Folie geschnitten hätte statt aus beschichteter pappe...

 
and i always dye some speckled fabric - always useful...
i dye with javana silk Color... Indigo is just too elaborate for now
 
auch geklekste Stoffe hängen dann immer im baum, kann man immer brauchen...
 ich nehme die marineblaue seidenmalfarbe von javana (lässt sich auch auf baumwolle super verarbeiten) - das ist meine Alternativlösung anstelle von Indigo. das liebe ich natürlich, ist mir aber einfach zu aufwendig und teuer im Moment.
 
 
i´m happy with the first dyeings... the Background looks a bit grainy (i didn´t underlay a foil, but dyed it on a shower curtain directly). i like that look, reminds to sky.
for the eclipse i cut a circle into a foil.
 
mit den ersten Exemplaren bin ich schon ganz zufrieden... ich hatte den Stoff diesmal direkt auf den Duschvorhang gelegt (ich glaube letztes jahr legte ich da noch Folie unter den Stoff), das ergab einen etwas körnigeren Hintergrund, der mir aber als himmel ganz gut gefällt. - für die eclipse hab ich einfach einen kreis in eine Folie geschnitten.

 
and then i was visited for a short Moment by this cetonia aurata, just Long enough to grab the camera. he even didn´t take time to hide his wings... he really Looks like a gem and was almost one Inch Long.
 
und dann landete da noch für einen kurzen augenblick (er hatte nicht mal zeit, seine hautflügel zu verstecken) dieser grün-golden glänzende Rosenkäfer auf meinem wohnzimmerboden, bestimmt 2 cm groß... kaum hatte ich auf den Auslöser gedrückt, war er auch schon wieder weg...

14 comments:

  1. I always enjoy seeing your sun printing and the results are amazing, the speckled fabric effect and designs are wonderful! Your metallic winged beetle is stunning - a real gem (grin!). Happy T Day! J :-)

    ReplyDelete
  2. I'm sorry to hear about your Ginko Biloba. I didn't know they needed protecting.
    The dyeing is amazing. The raven is very effective.
    The beetle looks so pretty with the metallic green colour. Thank you for the link. Very interesting. I have posted a photo of an insect too on my blog but I have no idea what it is....
    Happy T-day,
    Lisca

    ReplyDelete
  3. I know the gingkos don't grow here, so it must get too cold. Sorry to read that about yours, but the mug is stunning.

    As always, I was impressed by your sun dyeing. I think the various patterns you chose are wonderful. The weather is too wet and windy here to start any sun or other dyeing. You have me itching for warmer and calmer days, though.

    I had never heard of this beetle before, but it is really beautiful (and LARGE).

    Thanks for sharing your sun dyeing, your beetle, and your beautiful gingko mug with us for T this Tuesday.

    ReplyDelete
  4. I remember the first time I found out what a gingko tree was as a kid because there was one in my neighborhood on my walk to school. A very old tree indeed.Lovely mug.
    Love the photos of your sun dyeing and hanging on the tree limbs:)
    What a fascinating looking beetle-I would have photographed it too:) Happy T day!

    ReplyDelete
  5. Your dyeing looks fabulous and I love the ravens. What a cool piece of fabric! Too bad about your ginkgoes. They are such cool trees. Maybe they will still get their leaves- maybe they are just slow. Happy T day. Hugs-Erika

    ReplyDelete
  6. später besuche ich noch deine sunprint seiten vom letzen jahr, ich bin gespannt. ich hatte mir kürzlich aus berlin vorbereitetes papier dafür mitgebacht, hab es aber noch nicht ausprobiert. gute idee, seidenmalfarbe zu nehmen, denn indigo färbt später immer noch ab und man bekommt blaue finger beim weiterverarbeiten!!
    den blauen vogel find ich besonders schön bei dir, auch der kreis gefällt mir sehr!
    liebe grüße
    mano
    ps: mein mini gingko, mal aus weimar mitgebracht, hat es erfreulicherweise über den winter geschafft.

    ReplyDelete
  7. Your sun prints are always so interesting. I have never used that technique, but I really need to try it.

    ReplyDelete
  8. Mit dem Gingko ist's ja wirklich traurig, die sind wohl ziemlich empfindlich...
    Als du letzte Woche geschrieben hast, dass du beim Sunprinten bist, musste ich schmunzeln, denn genau das hatte ich auch vor...
    Der fliegende Rabe kommt ja toll raus - bin gespannt, wo du ihn wieder einbaust, aber das zeigst du sicher bald auch.
    Viel Spaß noch und liebe Grüße - Ulrike

    ReplyDelete
  9. Deine Raben sind toll geworden und der Hintergrund ist wirklich ein prima Himmel. Diese Sorte Käfer haben so einen schönen Schimmer. Schade, dass Deine Ginkos nicht überlebt haben.
    Viele liebe Grüße
    Julia

    ReplyDelete
  10. Ow Wow! I love seeing your sun dyeing - such wonderful results! I love that shiny beetle - very kind of him to settle by you for a moment! Happy T Day! Chrisx

    ReplyDelete
  11. Tolle Idee mit der Seidenmalfarbe!
    Klasse!
    Viel Spaß beim draußen Kreativ sein!
    Hier ist es auch endlich schön, eine Freude endlich viel draußen zu sein im Garten.

    ReplyDelete
  12. Very cool sun printing, Johanna. I've never tried that. The birds are wonderful!

    Happy T-Day! Hugs, Eileen

    ReplyDelete
  13. One of these days i'm going to give sunprinting a try.... Does it last or does it fade over time?? Happy happy T day! Hugs! deb

    ReplyDelete
  14. Wow! Wie toll ist das denn..., Deine Nachbarin wäre ich gerne ;-) Ich liiiiebe "raven" Silhouetten. Wunderschöne Ideen gibt es grundsätzlich in Deine unmittelbaren Nähe.
    Habe Dich vermisst beim Treff...
    LG Conny

    ReplyDelete

thank you so much for leaving a comment -
i really appreciate taking your time!

vielen dank, dass du dir zeit für einen kommentar nimmst! ich freue mich sehr darüber