social media

i have my reasons why i´m NOT at facebook or twitter. and if you pin my work on pinterest, please make sure to link it back to me by taking the button on my side: that will bring you to my board with all my art-links. thanks for respecting that.

i consider my blog to be my "artistic diary" - so i can recap what i made and which influences i got (exhibitions etc).

currently i try to publish frequently once in a week (mondays/tuesdays mostly)

People with a Google+ account: please leave a direct blog link, otherwise i can´t visit you.




Monday, October 02, 2017

äpfel und birnen / apples and pears

ich bin zu sehr mit anderen dingen beschäftigt,
komme selber zu nichts kreativem...
aber wenigstens mein hirn konnte ich ein bisschen füttern: am sonntag war ich in einer textil-Ausstellung mit dem Thema "äpfel und Birnen"
i´m busy with other things...
but to feed at least my mind with Inspiration i visited
an Exhibition on sunday with the title
"apples and pears".
 
die textilkünstlerinnen ließen sich inspirieren von den Zeichnungen des Pfarrers korbinian aigner, der sich im letzten Jahrhundert intensiv mit alten apfel- und birnensorten beschäftigte und mit
entsprechenden Aquarellen bekannt wurde (Google)
die artists were inspired by the watercolor paintings of korbinian aigner, who did intensive researches about the old apple and pears cultivar.
die techniken der umsetzung waren sehr unterschiedlich:
als erstes hier eine filzarbeit à la Warhol
the techniques of transformation were quite versatile:
here a felted Piece à la Warhol
 
 
beim nächsten stück wurden einfache apfelumrisse
mit unterschiedlicher deko-stickerei gestaltet:
the next Piece Shows how plane apples were
decorated with various embroidery:


 
bei den quadratischen Stickereien (die sich ziemlich nah an den Aquarellen des korbinian aigner orientierten) gefiel mir auch die art der gemeinsamen Präsentation:
the next squares are orientated quite Close to the aquarells of korbinian aigner -
i also like the way of presentation





 
 
auf dem nächsten bild wurden die stiche im wesentlichen nur benutzt, um stoffstücke zu fixieren - eine andere Technik, die mir auch gut gefällt.
on the next one the stitches were only used to fix some Cloth,
a different Approach i really liked also.

 
zwei stücke "rot-Stickereien" (Annemarie pattis)
two pieces in "red work"
 
 
eine Technik, die vom aussterben bedroht ist: das klöppeln
(die Exemplare hier stammen von Birgit Walkowiak und Ingrid Neidhard)
a technique almost died out: bobbin lacemaking



 
die "apfeltasche" (nettes Wortspiel) wurde von Annemarie pattis genäht und gestickt, die zwei applizierten bilder stammen aus dem guldusi projekt, das ich hier auch schon mal besprochen hatte.
the "apple turnover" included two embroideries from the guldusi Project (already mentioned here)

 
auch mit der Nähmaschine kann man "malen"...
you can also "paint" with the sewing machine...

 
und was mir hier auch ein paarmal untergekommen ist: klosterstickereien
(wie hier von Annemarie pattis auf dem unteren bild).
diesen stich habe ich bisher noch nie probiert, aber ich habe nachgeforscht und er erscheint mir versuche wert...
and i saw a few samples of cloistral embroidery (see below).
i never tried out this stitch, but i did researches and i think i will give it a try myself...

 
und wer immer noch dabei ist, sieht hier nicht nur einen angebissenen apfel;)
(übrigens 3d: stiel und blatt sind beweglich appliziert)
(elke detlefs-gumbrich)
and if you looked closely and are still interested - you can see here more than a bitten apple;)
(which is btw 3d: stem and leaf are appliqued moveable)

 
und weil es jetzt allmählich doch auch chillig wird,
gieße ich mir auch öfter wieder einen tee auf...
passt meine teedose nicht perfekt zum Thema;)?
and because temperatures become more and more chilly, i like to brew tea more often...
doesn´t this tin can fit the theme perfectly;)?

18 comments:

  1. I was simply AMAZED by how many different directions an apple and a pear can take on. Each of these was incredible. I can see why you were inspired. Each is beautiful and each is so very different from the next. I look forward to seeing you work in similar ways soon.

    Yes, that tea tin really DOES look like it fits nicely with the apples and pears post. Thanks for sharing it and your tea with us for T this Tuesday. I'm still in awe of all that art you shared!

    ReplyDelete
  2. Oh my this looks like a wonderful exhibition. All your photos are so interesting, the art is all so different in style.
    Its a pretty tea tin and mug, it goes so well with the photos today.
    Happy T day wishes.
    Yvonne xx

    ReplyDelete
  3. wow- so many artistic variations of apple and pear art! I do love the laces and hope there will always be a few people around to keep that delicate tradition going.
    Love how your tea tin tied in so well with your post. Happy T day!

    ReplyDelete
  4. Wow, I enjoyed the exhibition and love all the amazing works of art! Who would have thought there would be so many different ways to depict apples and pears with fabric and stitching, they are all stunning and so detailed - I love it! They are so inspirational, thanks for sharing 😁. Wishing you a Happy T Day! J 😊

    ReplyDelete
  5. Meine Güte - was für eine geniale Ausstellung! Fantastische Show!
    Und Du wirst lachen...was denkste was ich grade mache ... meine 3 großen Eimer Äpfel verarbeiten..trotz eines schlechten Apfeljahres hat einer unser beiden nun doch ne ganze Menge guter Äpfel spendiert!

    Knuddel
    Susi

    ReplyDelete
  6. The cool thing about this exhibit is all the different ways people expressed their apples and pears. I think it was a cool exhibit and a very unique theme. Happy T day. Thanks for bringing us along. Hugs-Erika

    ReplyDelete
  7. Johanna i LOVED seeing all the different pieces of art under the same theme... Just when i thought i found a favorite... i found another.. Thank you so much for sharing. Happy happy T day to you! Hugs! deb

    ReplyDelete
  8. Das ist doch mal ein eher ungewöhnliches Thema für eine Ausstellung. Schön, dass so viele unterschiedliche Techniken vertreten waren.
    Ich habe hier gerade einen Becher Kaffee, aber später koche ich mir auch einen Tee.
    Herzliche Grüße
    Julia

    ReplyDelete
  9. Erntezeit bei dir heute! Dieser Post hat mir richtig Spaß gemacht, fruchtig, bunt und tolle Sticktechniken! Ganz sicher hast du da eine Menge an Anregungen mit nach Hause genommen. Bei der Schönen Angewine, welch wohl klingender Name, musste ich gleich an Märchen denken...
    Bei Regenwetter und 13° bin ich inzwischen auch schon auf Tee übergegangen und schicke dir liebe Grüße.
    Ulrike

    ReplyDelete
  10. A fascinating exhbit, Johanna. Thanks for sharing. Lots of inspiration there. The bobbin lace piece is wonderful and I also especially like the display of squares mounted on paralell sticks. Yes, the tin is perfect for today's theme!

    Happy T-Day! Hugs, Eileen

    ReplyDelete
  11. I'm impressed by the variety in the exhibition, so many ways to approach a subject. Happy T Tuesday

    ReplyDelete
  12. What a fun idea to have a art exhibition dedicated to art depicting certain fruits. They are all unique and beautiful! And I love your tea cup. Happy T Day!
    Kate

    ReplyDelete
  13. what a marvelous series! amazing embroidery and wonderful variety of stitched pieces. Truly inspiring! thanks for sharing...♥

    ReplyDelete
  14. It's great to go to a good textile exhibition and I like the idea of having a fairly restricted theme. My favourites are the first two and the third close-up.
    There are quite a few lace-makers here, still keeping the craft alive and modern. It's such a time-consuming craft.
    Thanks for the photos.

    ReplyDelete
  15. das ist ja mal wieder ein zufall!! den frauen von art textil dachau durfte ich im mai 2016 beim sticken über die schulter schauen. sie waren nämlich im kloster wienhausen zu gast ganz bei uns in der nähe. (http://manoswelt.blogspot.de/2016/05/freitagsallerlei-182016.html)
    tolle sachen haben sie auch diesmal gestickt - so eine vielfalt! den klosterstich mag ich ja sehr, hab ihn aber noch nie ausprobiert.
    liebe grüße
    mano

    ReplyDelete
  16. Das scheint ja eine schöne Ausstellung gewesen zu sein. Toll wie unterschiedlich die Äpfel und Birnen gemacht sind. Ich glaube, da hätte es mir auch gefallen.
    LG Carola

    ReplyDelete
  17. Wow, I just love this amazing set of beautiful creations!!! You are so super talented!!!
    Henry

    ReplyDelete
  18. Oh My! What a fabulous exhibition! So much inspiration!
    I love the brightly coloured apples especially but really everything here is just wonderful!
    Belated Happy T Day - still trying to get my photos off my phone camera! Chrisx

    ReplyDelete

thank you so much for leaving a comment -
i really appreciate taking your time!

vielen dank, dass du dir zeit für einen kommentar nimmst! ich freue mich sehr darüber